Talán nincs olyan autós, aki rendszeresen használja a kocsiját és még ne kapott volna defektet. Mindenképp bosszúság, ráadásul költeni is kell a javításra. Szerencsés esetben a gumi javítható, megnéztük mikor és miképp.
A defektet okozó abroncs sérüléseket kategórizálhatjuk a javítható és a javíthatatlan kategóriába. Illetve ma már az autógumikat is lehet így osztályozni, mert egyes nagy teljesítményű, magas sebességindexű típusok defekt utáni javítása tilos. Mert lehet, hogy 130 km/óra sebességgel haladva vidáman szolgálnának javítva, viszont 200 km/óra sebességű száguldáskor feladnák a harcot, ami rendkívül balesetveszélyes szituációt szül.
Visszatérve az „átlagos” képességű abroncsokhoz az alaptézis, hogy a futófelület sérülései javíthatók, a menet közben folyamatosan komoly alakváltozást elszenvedő oldalfalak viszont nem. Azonban a futófelületnek a két szélső mintasorán esett sérülés javítását rendszerint elutasítják a gumisok, és joggal, hiszen közel van az odalfal, a sérült karkaszből a szálszakadás felfuthat az oldalfalra, amely szintén balesetveszélyessé teszi a javított gumiabroncsot.
Javítás tekintetében a sérülés jellege és mérete is számít, így a futófelületen is csak az 5-7 mm-nél nem nagyobb, szúrt jellegű lyukak javíthatók. A nagyobb vágások, hasadások a nem javítható kategóriába sorolódnak. Ha mindezek után a gumis szakműhelyben javíthatónak ítélik az abroncsot, akkor örülhetünk. A gumisok előbb mindig megkeresik a sérülés helyét, ez egyszerűbb, ha a sérülést okozó tárgy (csavar, szög) benne marad a gumiban. Ha nem látható, akkor vízbemertéssel, a sérülésből gyöngyöző levegőbuborékok mutatják meg a lyuk helyét.
Ha már megvan a sérülés, és még benne van az azt okozó tárgy, előbb eltávolítják. Ezután egy dörzsárral szabályossá és érdessé teszik a sérülést. Majd a sérülésnél a gumiabroncs belső felületét is megérdesítik, hogy a defektjavító gombának a talpa jobban megtapadjon. Ha az előkészítés megvan, akkor áthúzzák a sérülésen a gombát. A talprészét görgős eszközzel alaposan rádolgozzák a gumi belső felületére. A futófelületből kilógó javítószárfelesleget levágják.
Ekkor a gumi visszaszerelhető a felnire, a kerék pedig felfújás után az autóra. A javítás átlagos ára 6000-14 000 Ft, gumimérettől és gumisműhelytől függően.
Gyermekülések biztonságos használata
A gyermek biztonsági rendszerek, gyermekülések, babahordozók, ülésmagasítók annyiféle kivitelben készülnek, hogy a köztük való eligazodás figyelmet igényel. Összegyűjtöttük mik azok az alapvető ismérvek, amelyek alapján kiválasztható a gyermek korának, és az autó típusának is megfelelő, legnagyobb biztonságot nyújtó gyerekülések.
Gyermekülések biztonságos használata
A gyermek biztonsági rendszerek, gyermekülések, babahordozók, ülésmagasítók annyiféle kivitelben készülnek, hogy a köztük való eligazodás figyelmet igényel. Összegyűjtöttük mik azok az alapvető ismérvek, amelyek alapján kiválasztható a gyermek korának, és az autó típusának is megfelelő, legnagyobb biztonságot nyújtó gyerekülések.
Folytatódik a zivataros idő!
Továbbra is számítani lehet viharos, zivataros időjárásra, így a közlekedők jól teszik, ha felkészülnek a csapadékos, szeles körülményekre.
Folytatódik a zivataros idő!
Továbbra is számítani lehet viharos, zivataros időjárásra, így a közlekedők jól teszik, ha felkészülnek a csapadékos, szeles körülményekre.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Legyen az autóban tűzoltókészülék!
A gépjárműtűz jellegzetessége, hogy váratlanul alakul ki, gyorsan teret nyer, sokszor mire kivonulnak a tűzoltók, már csak roncsot oltanak. A tűzesetek elhárításánál, a kár mérsékléséhez fontos az egyéni felkészültség.
Az erős szél veszélyei
Az erős szél többféle balesetveszélyes helyzetet teremthet a közutakon. Elsősorban nyílt terepen, országutakon, autópályákon okozhat kellemetlen pillanatokat a sofőröknek.
Az erős szél veszélyei
Az erős szél többféle balesetveszélyes helyzetet teremthet a közutakon. Elsősorban nyílt terepen, országutakon, autópályákon okozhat kellemetlen pillanatokat a sofőröknek.
Ha elhanyagolod az autót baj lesz!
Nem kell megvárni, hogy elromoljon egy autó. A tervezett karbantartások betartásával még egy öreg autó megbízhatósága is nagyságrenddel emelhető.
Ha elhanyagolod az autót baj lesz!
Nem kell megvárni, hogy elromoljon egy autó. A tervezett karbantartások betartásával még egy öreg autó megbízhatósága is nagyságrenddel emelhető.
A legjobb kutyaszállítók
Sokan autóztatják a kutyájukat, ehhez viszont megfelelő felszerelésre van szükség, hogy az állat is biztonságban legyen.
A legjobb kutyaszállítók
Sokan autóztatják a kutyájukat, ehhez viszont megfelelő felszerelésre van szükség, hogy az állat is biztonságban legyen.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.
Így ápold a dízeledet!
A dízelautók másféle használati és karbantartási eljárásokat kívánnak, mint a benzines társaik.
Szélvédő kőfelverődés javítása csere nélkül
Az autópályákon és az építkezések közelében a leggyakoribb, hogy kő pattan a szélvédőre és sérülést okoz rajta. Szerencsés esetben nem kell kicserélni a drága szélvédőt és javítható a hiba.
Szélvédő kőfelverődés javítása csere nélkül
Az autópályákon és az építkezések közelében a leggyakoribb, hogy kő pattan a szélvédőre és sérülést okoz rajta. Szerencsés esetben nem kell kicserélni a drága szélvédőt és javítható a hiba.